Az 1998ban indult Kona az egyik leghíresebb kerékpár márka a világon. Elsősorban terepen erősek: ők készítették az egyik első montit, és több downhill világbajnokság győztes bringát is.
Ma már több mint 60országban vannak jelen, egy nagyon széles, és különleges modellpalettával, ahol az országúti túrabringától, a legkomolyabb offroad gépig minden megtalálható. Talán ők az egyetlen olyan nagy gyártó, aki mind a 4 jelentős vázanyagból, aluból, carbonból, acélból, és még titániumból is készít bringákat.
Most pedig nézzük meg a frissen bemutatott 2017-es kollekció legizgalmasabb modelljeit!
Big HonzoEz a bringa tökéletes példája a jövőre érkező új montis kategóriának, a trail plus-nak. Ennek jellemzői: széles, 27,5+-os, konkrétan 2,7colos külsők, 130mm-es villa, állítható nyeregcső, 1x11-es váltórendszer, és 180/160mm-es tárcsák. A hagyományos, olcsóbb merevfarú montiktól sokkal többet bírnak, viszont olcsóbbak és könnyebbek mint egy komoly fully. Reálisan nézve a hazai terepkörülményekhez talán ez lesz a legjobb ár-érték arányú választás.
Esatto DDLEz a bringa egy nagyon jó példa rá, hogy a Kona már az országúti bringáival is szorosan követi a legfrissebb trendeket. A gyártók felismerték, hogy nagyon sok hobbi sportoló van, aki szeretne egy igazán gyors, de mégis kényelmes bringát. Erre válaszként pedig megalkották a túra országútik kategóriáját, ami már egyre jobban eltávolodott az igazi verseny modellektől. Jellemzőjük a szélesebb, 30mmes külső gumi, a komfortosabb üléspozició, és idén már megjelentek a sokkal jobb hatásteljesítményű hidraulikus tárcsafékek is.
Fire MountainMutassatok még egy gyártót, akinek ilyen vagány belépő kategóriás montija van!
Főbb jellemzői: Két színben elérhető alap 6061-es tapered aluváz, 27,5-es kerékméret, 3x9-es Altus váltórendszer, Tektro hidraulikus fékek és 100mm-t mozgó Suntour villa.
Hei Hei trail suprameHa valaki kíváncsi rá, hogy milyen lesz az abszolút csúcs monti 2017-ben, akkor érdemes végig böngészni ennek a bringának a specifikációit:
Kezdésnek itt van a SRAM csúcs váltórendszere az 1x12(!!!) sebességes Eagle, elöl 34, hátul 10-50-es(!!!) fogkiosztással, elöl-hátul 140mm-t mozgó full carbon vázszett Rock Shox rugózással, Hope és Raceface kiegészítők, és persze a szinte már kötelezőnek számító állítható nyeregcső.
MohalaA legtöbb gyártó még be sem mutatta a jövőévi palettáját, de már így is szinte biztos, hogy a Kona ott lesz a legszebbek közt, ezzel a kifinomult, letisztult női montival.
Főbb jellemzők: 7075-ös könnyített aluváz, a Sram beugró kategóriás 1x11-es NX váltórendszere, 100mm-t mozduló Recon villa, Deore fékek.
Paddy Wagon 3A Kona széles modellpalettáját jól jellemzi, hogy még az igazi városi rohangálós bringát is kínálnak: Reynolds 520-as CrMo csöves acél vázszett, gyönyörű babakék szín, 3 sebességes Sturmey Archer agyváltó, 30-as külsők, és fékkarba integrált csengő :)
Stinkey 2424-es downhill bringát valakinek? Igen, ez a legendás Stinkey-nek a gyerek változata, ugyanolyan strapabíró, csak épp arányosan kisebb vázzal. elöl-hátul 100mm rugó út, 24x2.5ös külsők, és 1x9-es, 11-34-es Shimano váltórendszer a fő jellemzői.
Explosif Ti vázA végére pedig egy igazi különlegesség. Ma már csak nagyon kevés gyártó kínál titánium bringát, és még kevesebben vannak akiknél külön vázat is lehet venni. Valószínűleg pont ezért - egyébként nagyon okosan- kínálják ezt a gyönyörű 27,5-es monti vázat moduláris papucs rendszerrel, hogy építhető legyen belőle egysebességes, vagy váltós bringa is, így elégítve ki egyszerre több vásárlói igényt is.
Egyébként a titánium lenne a tökéletes kerékpár váz alapanyag, hiszen könnyű mint az aluminium, de olyan erős, és tartós mint az acél. Az egyetlen nagyon komoly hátránya, hogy ilyen mennyiségben már elképesztően drága maga a nyersanyag is, megmunkálni pedig csak a legkomolyabb szerszámokkal lehet. Így a végeredmény egy sok szempontból tökéletes, de még a carbontól is jóval drágább váz lesz.
Még ettől is sokkal több izgalmas bringával készült a Kona a következő szezonra, böngésszétek végig a honlapjukat, érdemes: www.konaworld.com