Na, tippeljetek, hány kiló a világ legkönnyebb bringája? Ok, most gondoljatok egy kisebb számra. Nem, még attól is kevesebb. Hogy mennyi? Kattintsatok és megtudjátok!
Rekordokról szóló cikksorozat első rész, grammániásoknak.
A türelmetlenek kedvért jöjjön a sokkolóan alacsony szám: 2700g. Igen, a komplett bringa! Itt már minden további betű felesleges, jöjjenek a számok, azok beszédesebbek mindennél.
Váz | egyedi SPIN carbon (643g) |
Villa | egyedi THM Scapula (185.9g) |
Kormány | egyedi Schmolke (111g) |
Stucni | NoRa Cfk (54g) |
Váltókarok | BTP (9.2g) |
Hátsó váltó | Tuningolt SRAM Red (~102g) |
Első váltó | Tuningolt Campagnolo Record (50g) |
Hajtókarok + monoblokk | Myth prototype (281.4g) |
Lánctányérok | Fiber-Lyte 53/39 (29+43g) |
Fékek | AX Lightness (103.5g párban) |
Nycső bilincs | BTP (2.9g) |
Agyak | Dash Monique and Rachelle (129g párban) |
A Nemzetközi kerékpáros szövetség versenyein egyébként csak 6,8kilótól nehezebb bringával lehet indulni.
Csak összehasonlításként: A jelenleg legjobbnak tartott, boltban kapható hajtómű a Shimano Dura-Ace kb 739g
Carbon, carbon, és még mindig carbon. Na jó, a csavar az titánium. Plusz maradt egy kis súlyfelesleg a túl hosszú bowedeneknél...
Ergonómia, kényelem? Az a puhányoknak való!
Erre a váltógörgőre még ránézni is rossz…
Jól látjátok, az acél lánc carbon fogakon fut! A pedál meg nem vicc, ennél a típusnál a cipőben van a rugós stopli-mechanika
A jogos kérdés, ami a végére felmerül, hogy mennyibe kerül így ez a bringa, a válasz pedig az, hogy kb 45ezer dollárba, ami mai árfolyamon kb 12millió forint. A magas ár legfőbb oka, hogy nagyon sok alkatrész csak ehhez a bringához készült, a felnikhez használt carbon szövet pl egyenesen a Forma1-ből érkezett.
Nekem már csak egy kérdésem maradt a végére: Ha ennyire a súly volt az elsődleges szempont, akkor miért nem építettek egy egysebességes, első fékes bringát XS-es vázméretben, egyenes kormánnyal?
Ha tetszett a cikk, és szeretnétek még több hasonló érdekességről olvasni, likeoljátok a Facebook oldalunkat!
www.facebook.com/pelotonprojekt